29 april 2018

Test av form rundt Li.

Vårtur med innlagt test.

Værmeldingen var grei for lørdag og søndag. De meldte fin vær, men muligens litt kaldere enn det har vært. Det var ikke hva jeg voknet opp til på lørdagsmorgenen.
'
Planen var en tur til Bynuten. Med yr og skyere, snudde jeg på flisa og tok mot Dale for en treningsrunde rundt Lifjellet. Bynuten får utstå til søndag.

Jeg hadde egentlig sett fram til en litt lengre tur. Nå kunne det jo være at bakfoten og kneet sa takk for seg et stykke oppe i lia, men det var på tide med en test...
Jeg fikk ta testen rundt Li. Spørsmålet er hvor mye jeg har "tapt i tid" i løpet av de siste årene, eller aller helst i løpet av det siste året. Det har blitt mindre og kortere turer enn tidligere, og formen har ikke vært på topp.

En liten innsats de siste ukene, har gjort at jeg føler formen var på gang. Hvor fort kunne jeg komme rundt Li?  Denne turen har jeg tatt i hvert fall i 25 år, og tidligere gikk det unna på 2 timer 15 minutter i fullt tempo. Hva blir det om jeg forsøker å presse tiden nå?
Forholdene lå i hvertfall til rette for en kjapp tur Det var forholdsvis tørt i bakken og stein og berg var så avgjort ikke glatte.

Jeg startet på normal tid, og det vvar alt kommet en del biler på Dale. Det kunne se ut som om det var folk på vei, men etter en stund forsvant alle spor og jeg var alene i stien.

Først helt ute ved Bymarka så jeg folk, som kom bakfra og for forbi. I bakken...
Kunne det være at jeg ikke helt hadde formen inne?

Det er vanskelig å få rette "farten" oppover, så jeg bestemte meg for ikke å prøve å henge på, og kom opp til toppen i rimelig god stand. Tunga var fortsatt på plass.

Fra toppen og ned møtte jeg noen ganske få. Nå var det blå himmel og sol. Skikkelig fine forhold.
På parkeringsplassen kunne jeg se at det tross alt hadde gått kjappere enn "vanlig" på de siste turene. Tiden ble noen minutter under to og en halv time. Det får jeg være fornøyd med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar