17 april 2024

Med broderen på treningstur fra Bore til Reve havn.

En flat og fin tur.

På siste turen slo venstre bakfot seg vrang. Det gikk greit å komme seg til bilen, men senere ble det vondt, og jeg var i tvil om jeg burde ta på tur dagen etter. Kneet var stivt og lite samarbeidsvillig på morgenen.

Det ble litt bedre etter hvert, og da broderen ringte og spurte om jeg skulle på tur, så var det ikke vanskelig å svare ja. Det ville være geit med en «prøvetur» for å sjekke kneet.

Broderen mente det ville passe bra å ta den vanlige turen fra Sele til Hellestø – og tilbake. En tur på litt over 7 kilometer og hvor vi bruker under en og en halv time.

Dette er en helt grei tur for broderen, men for meg blir det helst litt i korteste laget – om vi snakker om tur. I tillegg er det ikke en bakke. Stien gå på flat sandstrand eller i sanddyner ellers på god sti i sjøkanten.

Jeg lurte på om vi ikke heller skulle gå ut fra Boresanden og sørover. Her er det lett å gå lengre og det er mulig å snu når det måtte passe. Nå ligger Reve havn mot sør og det er 4-5 kilometer til havna. Nå er den turen også helt flat, men den kan bli lengre.

Skulle vi finne på å gå til Reve havn, og tilbake ville det bli en tur på omtrent to timer og 9 kilometer. En grei tur for meg og en langtur for broderen.

Nå trenger broderen en del trening så jeg håpet å nå Reve havn denne dagen. Vi pleier å ha med både te og kjeks på denne turen. Jeg tok ikke en gang med sekken. Den henger normalt på ryggen bare jeg har på fjellsko. Jeg hadde egentlig innstilt meg på en ganske kort tur.

Været var ganske bra. Det var sol, men med noen skyer. Vi hadde ikke helt sommertemperatur, men med vinden bakfra og sola i ansiktet, var det helt greit.

Det gikk greit sørover. Vi nådde Fuglingene – 2-3 kilometer lengre sør, men broderen var klar på at han ville fortsette. For meg kjentes kneet greit, og jeg så ikke noe problem med å fortsatte.

Selvsagt nådde vi Reve havn. Til og med i god form for oss begge. Det ble en grei pause i le og selv om det ble en stopp uten kjeks og te, var det helt greit.

Som vanlig var det folk ute i sjøen. Bølgene gikk hvite inne ved land, men surferene så ut til klarer brasene ganske godt. Det var i hvert fall folk langs hele stranden.

Det ble kaldere på tilbaketuren. Sola forsvant bak skyene en stund, og i vinden – nærmest trekk, ble det å trekke glidelåsen helt opp i halsen, og i en periode hadde jeg vantene på hendene.

'Nå har vi spasert frem og tilbake denne veien noen ganger denne vinteren og våren. Likevel ble det en kjekk tur. Broderen syntes det gikk «i god stil», og for min del var det greit å sjekke at jeg tross kneet kunne ta ut på tur.

Vi var begge godt fornøyd med dagens tur da vi igjen sto ved bilen.¨\e3r2w

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar