05 februar 2012

Brekkå på ski Lørdag 4, februar 2012

Det kom snø på fredag. Værmeldingen lød på vind og litt sol. Det ville være mindre vind inne i landet, og med en temperatur på - 2-3 grader var det enkelt å velge Brekkå.
Det var is og snø på veien oppover, jeg kom bak en kø oppover.  Det virker ikke som om det hjelper med 4. hjuls trekk, damene tar det med ro.

Det var litt kaos, men jeg fikk plass på øverste parkeringsplass.  Det var gode forhold og godt spor. Litt styresnø oppe på en fast såle. Lett å styre, og bare å gi på.

Det er skjelden jeg synes det er kjekt å gå på ski, men denne dagen var nesten perfekt.
Det ble 4 runder. Den siste uten sekk.  Med skikkelig føre gikk det også fort.




Rundt Gruda - Søndag 5. februar 2012

Det blåste opp på lørdagskvelden, og det minket egentlig ikke hele lørdagen. Snø og vind, med temperatur rundt null ville gjort det vanskelig langs stranden, Det ble til at jeg valgte å ta en runde rundt Gruda. Det var nysnø og glatt på veien. Ikke mange biler ute, men brøytebilen for forbi nok så ofte.

Det så ut som om noen holdt på med ny vei langs vannet.

Snøen var ikke særlig dyp, men enkelte fenner var tunge å komme gjennom.  Vinden var ikke et problem, men det ble kaldt i ansikte enkelte plasser. Jeg stoppet på Statoilen og kjøpte aviser.

Det var ikke mange folk ute, men jeg møtte to helt inne på Gruda.

Jeg fikk i hvert  fall testet vinterutstyret.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar