09 juni 2012

Blåfjellenden 8. juni - 9. juni 2012

Som forrige uke tok jeg turen inn til Blåfjellenden på fredagen. Været var ikke det samme som da. Det var lett regn og vind fra øst.
Det var også lett regn på bilruta oppover, og selvsagt ingen andre biler på parkeringsplassen. Det var spor etter sauer og folk fra tidligere i uka.

I tillegg var det spor av det jeg tror var en hjort.


Snøen hadde minket, men det er fortsatt en fonn i Oleskaret og det er mye snø øverst. Snøen var hard og fin å gå på. Fortsatt må "saftbekken" forseres på snøbru. Helt unødvendig, men det blir likevel litt Peter Pan tanker - bare lette tanker.

Ved vaet var det mer vann enn forrige uke, og det kom godt med at jeg hadde på de høye støvlene.  Snøbrua fra forrige uke var borte, men det var likevel den beste plassen å krysse bekken. De andre plassene var det en høy snøvegg som sperret for å komme videre,

Inne ved hytta var det sauer. De hadde - som vanlig - skitnet til gangveier og inngangen til annekset.
Og sauebjellene holder meg våken deler av natten.

Det hadde bare vært en person på hytta. En sveitser som også hadde gått opp fra Eikeskog, og fortsatt videre etter en overnatting.


Det kom ingen andre denne dagen, og kvelden gikk med å høre på radio og lese.
Jeg sto tidlig opp, og kom avgårde rundt 9. 
Jeg møtte folk og sauer som skulle til Blåfjellenden rett sør av Kringlekveven ved bekken. Jeg stoppet selvsagt for en liten prat.


Jeg snakket med en kar på parkeringsplassen. Han skulle inn til hytta, men også opp mot Hogganvannet for å se på demningen som han hadde vært med på å bygge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar