02 april 2013

Rundturen Dale - LI lørdag 23.03

Treningstur  1.

Det var sol og kuldegrader om natten. Som det har vært de siste ukene.  Det blir fine turer i slikt vær, og jeg så fram til å få en ”treningstur” rundt Lifjellet.
Jeg startet påseferien på torsdag, og ville ha fri sammenhengende til tirsdag etter påske.  Vi planla å gå innover mot Blåfjellenden på mandagen, og da ble det selvsagt anledning til en treningstur eller to.
Jeg startet hjemme litt tidlig. Det var ingen grunn til å vente på bedre vær. En del biler på Dale, men ikke mye folk.
Utover sjøsiden startet jeg litt rolig. Men denne dagen – med en treningsfri dag på fredagen – stemte det meste, og etter litt ”oppvarming” i de første bakkene, gikk jeg egentlig og forsøkte å holde igjen. Jeg sa til meg selv – ”ta det med ro, ta det med ro”. Et typisk trekk de dagene det virkelig går fort. Og jeg klarte å holde tempoet helt rundt. Tiden ble ikke helt i toppklasse, men med tanke på at jeg måtte gå rundt en del plasser, og at jeg gikk nede langs sjøen - alt i alt en respektabel tid.
Et stykke ute langs fjorden tok jeg igjen tre unge herrer på SYKKEL. Det måtte selvsagt undersøkes nærmere, og jeg tok derfor en drøs med karene.
De ville ta en bratt rute opp til toppen og ned bakken mot Bymarka.  Jeg traff karene igjen på toppen, og vet derfor ikke hvordan det gikk.  Men svette må de ha blitt….
Nå er det noen uker siden det brant på Lifjellet.  For meg som ”amatør” ser det ut som om busker og trær egentlig har klart seg.  Stammene er sortbrent, men det nåler på trærene.
Men ekstremt tørt fortsatt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar