22 januar 2012

Hå både lørdag 21. januar og søndag 22. januar


Lørdag

Det snødde på fredag, og jeg regnet det som vanskelig å gå rundt Li.  Det virket som det måtte bli sjøen. Værmeldingen var litt "både og". Det blåste en del, og det så ut som vinden kom fra sørvest, mens den var nærmere nord vest. Det betydde motvind på hjem vei.

Det var fortsatt svært fuktig, og nedenfor Komedelen disset hele jordet.
Det var vanskelig å holde seg på beina, jeg var ute sklei minst 20 ganger. Jeg har aldri opplevd noe lignende.

Jeg hadde en liten bøye på meg, men ellers var det bra vær. Det var ingen andre ute å gikk. Jeg så en person på Varhaug som tok bilder, og jeg snakket med en dame ved Obrestad. Hun lurte på hva tangstilkene var.



 
Søndag.
Vi kom sent av gårde. Det ble en del frem og tilbake, da jenten vill være med til Varhaug for å gå til Hå.
Vi kom ikke av gårde før nærmere 11:00. Værmeldingen var god, Lite vind og en god del sol. Og det stemte for en gangs skyld.
Selv om det hadde vært frost om natten, og det var is mange plasser, var det likevel ikke så glatt som på lørdagen.
Vi stoppet på Hå for å sette igjen en bil, og snakket da med bonden fra Reime.

Det gikk forholdsvis raskt oppover mot Hå. Vi  hadde både sol og vind i ryggen. Ikke det at vinden var sterk, mer trekk enn vind.  Vi hadde en liten stop rett før Hå, og møtte jentene ved stranden på Obrestad.  Det var en hel del folk ute og gikk, og vi så, og hilste på folk nok så ofte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar