01 januar 2012

LIFJELL 31. desember 2011 og 1. januar 2012


Lørdag

Lørdag var en kald og lys siste desember. Det hadde vært frost om natten. Det var is på parkeringsplassen og det så ut som om det var mer oppover.
Jeg startet utover sjøen og i skogen gikk det greit. I henget ved tauene, var det så mye is at jeg valgte å klatre rundt. Det ble å gå i marka en del. Men været var bra og jeg hadde det ikke travelt. Det kom noen lette fjoner da jeg gikk langs fjorde. Oppe i bakken snødde det mer, slik at det la seg et lite lag oppe på isen. Det ble å gå forsiktig. Over toppen var det vinter, men ikke langt nede i lia, ble det igjen bart. Jeg brukte 3 timer, men da gikk jeg en del i marka ned fra fjellet og mot Revesdal.


Søndag

Dagen etter nyttårsaften betydde en litt sen start - kl 11 hjemme. Temperaturen hadde steget fra i går og det var rundt 8 grader. Litt vind, men den var ikke merkbar, selv på toppen. Ikke snø, eller is i det hele tatt, Været var ennå bedre med litt sol og til og begynne med. Men fjellet og røttene var fuktige, det ble å gå forsiktig også denne dagen. I skjortearmene til oppe ved furua under toppen, og i jakke resten. Det gikk fortere en lørdag, og vi brukte ikke stort mer enn 2 timer og 40 min.

Vi fikk en skikkelig byge på toppen, med hagel og regn.

Vi så spor opp bakken, og to personer ipå toppen, Vi traff også en kar på toppen av den fordømte bakken. Han så ikke kjørt ut. Vi hadde en stopp rett under toppen. Migrene.
Jeg måtte av med brillen, så ingen av oss så skikkelig.
En del folk i bakken opp mot Dalevannet.  Med "trening" mandag, torsdag, fredag og lørdag, ble det tungt på slutten for meg.

Men en skikkelig fin start på  sesongen 2012.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar