09 juli 2012

Blåfjellenden 7. juli inn til feiring av 25 års jubileum

At vi ville være på Blåfjellenden 7. juli ble bestemt i fjor. Hytta er 25 år og det skulle feires. Ut over våren ble det avtalt at flere i familien ville være med på feireingen.
På onsdag, etter sjekk av værmeldingen, kom den hyggelige meldingen om at min datter og datterdatter ville være med innover. De ville bare være til lørdag, og måtte derfor gå tilbake alene.

Men innover fikk jeg lov til å være med. Det går selvsagt ikke fort med en 6 åring. Min datter er betydelig med tålmodig med jentungen enn det jeg er.  Og på slutten ønsket jeg sterkt å være framme. Noe som kan skyldes tung sekk.

Men jeg må innrømme å ha dårlig samvittighet. Jentungen var ikke tilfreds med at jeg ikke ventet på henne på slutten.
Hun gikk skikkelig greit, og det er ikke underlig at hun ble trett på slutten. Jeg kan fortsatt huske at vi - voksne menesker - måtte ta en pause nesten inne ved hytta på vår første tur.

Det var meget bra gåvær på fredagen. Jeg gikk i kortbukse og i bare blusen.  Det var akkurat så pass varmt at det ble kaldt å sitte i trekken uten å ta på noe.

Fossebekken var så pass stor at jeg måtte hjelpe til med å komme over. Det betyr at det fortsatt er en god del snø øverst. Det hadde minket på søndagen, så omsider begynner snøen å forsvinne helt opp.

På fredagen måtte vi fortsatt gå litt rundt en fonn. På lørdagen var snøen smeltet slik at det ikke var nødvendig å gå rundt.

Vi møtte, ble tatt igjen av en sauegjeter ved sti delet. Det ble tid til en hyggelig prat.
Halveis, ved "saftbekken", ble det en liten pause. Skolebollene smakte godt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar