03 juli 2012

Blåfjellenden Torsdag 21. juni til fredag 22. juni.

Det ville ikke være mulig å ta en tur til Blåfjellenden denne helga om jeg ikke startet på torsdagen. Alternativet var da å gå frem og tilbake på fredagen.
Men en kveld på Blåfjellenden er hyggelig, og ikke minst, det blir en kort arbeidsuke.

Jeg pakket sekken på onsdagskvelden. Fant fram det jeg hadde bruk for av proviant. Syltetøy, egg, ost og smør, samt baconet.
Det er selvsagt obligatorisk med egg og bacon til frokost.

Dette la jeg i en pose og stappet det hele inn i kjøleskapet.
Torsdags morgen grabbet jeg sekken og dro på arbeid, med maten trygt plassert i kjøleskapet hjemme. Brød og middag handlet jeg på KIWI'en på Ålgård, og la ikke merke til at det manglet noe før jeg skulle spise frokost fredagsmorgen.

Nå ja, noe pålegg hadde jeg jo kjøpt, men det ble kun skiver med ost til frokost.


Det var sol og gode forhold innover. Jeg så spor av sauer og folk, og så driften på vei inn mot Blåfjellenden litt oppe i bakken.
Det var en hel gjeng som fulgte sauene innover. Jeg talte 11 stykker, så det var folksomt på stølen den kvelden.

Men på turistforeningshytta ble jeg alene.
Nå er jeg vandt til det, og har ikke problemer med å få kvelden til å gå. Denne gangen ble det rydding og vasking, slik at hytta var klar om morgenen.

Det var ikke samme gode været på fredagen. Det ble regn og vind midt i mot. Det peip og bråket noe voldsomt rundt ørene i vindkastene, og sekken fikk seg en luftetur da jeg tok på jakken nesten øverst i bakken.



Med en tidlig start fra hytta var jeg hjemme rundt 12.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar