13 mars 2017

Vår og fine forhold rund Li.

Yr har mer rett enn feil.

Været er alltid viktig for oss som bruker tid utendørs. For meg er YR en av de faste siden jeg må innom, som oftest et par ganger til dagen. At værmeldingen tar feil, er ingen overraskelse...

Jeg lurer på om værgudene har et lotteri, en dag vinner jeg, andre dager andre - og da "taper" jeg...
Denne lørdagen var det antakelig min tur til å vinne. Værmeldingen meldte regn utover dagen. Det kom i det jeg satte meg inn i bilen for å kjøre hjem.
Med andre ord var det greit vær på treningsturen rundt Li.

Det måtte bli tur på lørdagen. Selv om jeg hadde tatt en litt lengre tur på fredagen, var det ingen grunn til å holde seg hjemme på lørdagen. Og siden vinteren holder seg borte, var det helt greit å ta turen rundt Li - igjen.

Etter fredagens tur, var det mulig å sammenlikne stien rundt Li med stien opp til Bjørndalsfjeller og Fjogstadnuten. Det er helt tydelig at disse stiene er mer benyttet enn den rundt Li. Det mer folk på sørsiden av Dalsnuten enn lengre nord. Nå er det sorpe begge plasser, og skitten blir jeg uansett, men rundt Li er det ikke så veldig mange som bryr seg - om jeg treffer folk i det hele tatt.
Treningstur? Jeg kunne godt kjenne at jeg hadde tatt noen høydemeter dagen før. Syra kom ganske fort, og det tok en stund før jeg syntes det gikk greit. Et stykke ute langs sjøen gikk jeg  forbi to blide jenter, og fra da og til jeg var nede, ble det en kjekk tur. Antakelig fordi jeg ikke tok meg ut, men la det være en hemmelighet.

Siden været var bra - overskyet og litt sol, ganske høy temperatur, så var det lettelse i antrekket i forhold til vinterturer. (det vil si at jeg gikk i skjortearmene, og uten "lang under").

En første prøve på vårlig antrekk. Det ga mersmak. Nå gjelder det bare at våren kommer kjapt, men helst slik at det fortsatt er nok snø til å komme inn til Blåfjellenden i påsken.
Ungdommen av i dag har ingen respekt for den eldre generasjon. Også denne gangen kom det to stykker friskt joggende forbi oppe på toppen. Omtrent samme plassen som det kom noen joggende forrige gang. De burde selvsagt holdt seg bak - eller jeg burde være i stand til å gå fortere.

En kjekk tur i godt vær, og med gode forhold. Det er helt greit å få slike turer. De gjør det lettere å takle de mer "våte" turene.

En god start på våren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar