01 august 2012

Blåfjellenden fredag 13. og lørdag 14. juli 2012

Det måtte bli en kjapp tur inn og ut denne uke. Bestyrerinnen hadde gitt klar beskjed om at jeg hadde å være hjemme i god tid før vår niese steg opp over kirkegulvet. At vi var fadrer til niesen skulle vistnok også ha noe å si.


Jeg pakket en lett sekk. Været var egentlig bra, uten at sola var helt framme. Det var tørt, og lite vann i bekkene. Uten vind og med god temperatur blir det ofte en grei tur.

Det ble også anledning til å sjekke det nye skiltat som kom på plass forrige uke. Det var plassert på riktig sted, og vil forhåpentlig hindre at folk går seg vill akkurat her.


For første gang i år tråkket jeg ikke på snø på vei innover. Det lå fortsatt en del fenner, og det vil ta tid før all snøen er helt vekke.

Jeg gikk forbi en familie i bakken oppover, og ville derfor ikke bli alene på hytta. Det kunne være at det kom så pass med folk at jeg måtte ligge på tilsynsrommet, men jeg tok det vanlige rommet på gamle hytta. Trives best sånn...

Det kom så pass med folk at alle rommene ble tatt i bruk, og det lå et par fra Israel på annekset.

Jeg sto opp tidlig. Måtte jo være hjemme før de store begivenhetene. Det ble egg og bacon som vanlig, men litt mindre grundig renhold enn normalt, noe hadde jeg gjort dagen før.
Jeg kom avgårde rundt 9 og var hjemme rett over 12.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar