14 januar 2013

Hå - Varhaug – søndag 13.januar 2013

Hå - Varhaug

Det hadde sikkert vært mulig å gå både rundt Lifjell  og tatt en tur til Bynuten på søndagen. Det var fortsatt frost og en god del rim, men ikke mer is enn at det ikke burde hindre turen. Likevel valgte jeg å gå langs sjøkanten fra Hå til Varhaug og retur.
Jeg snakket med broderen. Han var på hytta, og vill ikke kunne være med på tur denne søndagen.
Klokka ble rundt 10:30 før jeg kom meg av gårde.  Det var fortsatt tidlig morgen på vei mot Hå. På parkeringsplassen var det en del biler. I det jeg kom, var det noen folk som satte seg i en bil for – antakelig – å kjøre til Varhaug for å starte turen tilbake. Jeg møtte i hvert fall en gjeng rett ved Grødaland som kunne likne på disse.
Uansett så var det mange folk ute og gikk. Jeg så stort sett folk hele tiden. Noen møtte jeg på vei mot Varhaug og på returen, mens andre så jeg bare en gang.
Været var strålende, med sol og en liten trekk fra sør. Det  var fortsatt kaldt og selv da jeg kom tilbake til bilen var det kuldegrader.  Men sola står lavt og skinte rett i øynene på veg mot Varhaug.
På vei tilbake var det mye enklere å se ansiktene til folk.  Jeg tror ikke det var andre som gikk begge veier denne dagen.
Det er opp mot to mil, og når bakken er knall hard, så tar det på beina å gå i opp mot tre timer.
Selv om det ikke er mye bakke å snakke om, ble det til at jeg presset på litt i skråningene. Det blir lett det når det er folk rundt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar