14 januar 2013

Strandtur lørdag 12. januar 2013

Strandtur lørdag 12. januar 2013

Fredag var det sosialt samvær med turistforeningen.  Vi – bestyrerinnen og jeg var på Prekestolen, og det var selvsagt meningen å ta en tur på lørdagen.  Men det var både kaldt og glatt. Det ble tatt en kjapp sjefsbeslutning om å ta en kortere tur hjemme.
Samværet på Prekestolen var hyggelig. Det var dugnadsfolk, tilsyn og fadrer som møttes. Som fadder for Blåfjellenden er det alltid morsomt  å møte andre som står mye oppe i de samme problemene.
Og så er det jo kjekke folk. Det ble en del drøs rundt vedlikehold og reparasjoner, men også om ruter og hytter.
Lørdagsettermiddag etter å ha kjørt hjem, tok jeg en tur langs stranden. Fra Reve havn til Orre-elva.
Det var en del rim på bakken, og det lå litt is ytterst mot vannkanten, men mellom isen og rimen eller isen og vannet, var det et hardt felt hvor det var bra å gå.
Det var en god del folk på stranden, og det hadde vært flere. I det fine været med noen minusgrader og nesten ikke vind, skulle det bare mangle at ikke folk tok seg en tur.
Det var selvsagt mest folk rundt friluftshuset, men ytterst mot Revestranden var det også en familie som hadde fyrt opp bålet.
Jeg gikk fort stor sett hele turen, men sikker langsommere enn det vi gikk da Bernt ledet ann.  Det var litt for kaldt til å ta av jakken selv med trekken i ryggen, og litt for varmt til å ha jakken på.  Jeg valgte å beholde jakken på, men ble kliss bløt.
Det var første tur med det nye kameraet, og det skal bli kjekt å se bildene. Det blir likevel til at jeg beholder det gamle kameraet. Det nye tåler ikke mye vann, selv om det tålte kulden bra.
Turen ble likevel ikke mer en to timer. Den siste halve timen ble lang. Jeg fikk et lite gnagsår på høyre hæl og kjente det .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar