27 januar 2013

Rundt Gruda lørdag 26. januar


Tur rundt Gruda på lørdag var langt fra det jeg hadde håpet på tidligere i uka.
Alt så bra ut, jeg var endelig kvitt forkjølesen, og fikk trent bra på tirsdagen.
Onsdag var det feber. og torsdag var det rett ut på benken nesten hele dagen.

Influensa.

Jeg følte meg forholdsvis bra på fredagen, og hadde ikke feber på lørdagsmorgen. Jeg burde selvsagt ha holdt meg hjemme. men det er ikke mange helgene jeg ikke har hatt en skikkelig tur. Så jeg mente det ville gå med en kjapp og kort tur. Litt over en time, er ikke noen særlig utfordring.
Det ble mer enn en utfordring. Det siste stykket hjem var langt. Og feberen kom selvsagt tilbake.

Men turen var fin.

Været var ikke det beste, med både vind og sludd. Det var også noen gode issvuller enkelte plasser.

Jeg hadde bestemt meg for å ta det med ro, og brukte nok mer tid enn vanlig. Det er ikke mye snø innover hei, og det må en del nysnø til før det blir tur for meg innover.

Det var ikke vanskelig å holde meg hjemme på søndagen. Selv om feberen igjen er vekk, så følte jeg meg omtrent som en 80 åring.
Nå er det jo ikke lange stunden til jeg er i den alderen, men slike forskuddsopplevelser kan jeg klare meg uten.
Nå ser jeg fram til nye turopplevelser neste uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar