08 mai 2018

Den "korte" treningsturen

Rundt Li i bra vær.

Det var snakk om mer enn brukbart vær på lørdag. Selvsagt skulle jeg på tur, men...

Det var også usikkert om jeg burde ta på tur.  Forrige helg hadde gitt tilbakeslag når det gjelder hva kneet tåler. Det hadde vært en vanskelig uke.

Lørdag er likevel tur dag, og selv om jeg normalt hadde tatt mot Bynuten på ny, var jeg litt redd for å utfordre skjebnen på ny.
En tur rund Li i rolig tempo burde være mulig.

Jeg har gått rundt der noen ganger, og det har ikke hindret senere turer. En repetisjon kunne jeg muligens kunne klare?

Normalt har jeg vært skikkelig lei av denne spesielle turen i april. Det blir ofte så mange turer her gjennom vinteren at jeg virkelig ser fram til å gå andre steder. Denne vinteren har det blitt mye strand og sjø. Mye mer enn på en vanlig vintere. En tur til rundt Li kunne egentlig passe, men ikke i samme tempo som forrige tur. Det tok litt på dagen etter.
Jeg sjekket selvsagt været før jeg dro. Overskyet og lite sol, men forholdsvis varmt. Og varmt ble det.

Jeg startet i bare blusen, men oppover bakkene, ble det likevel skikkelig varmt.  Selv om sola holdt seg bak skyene.

Lørdag er det ikke mange på tur rundt Li. Det var ganske mange biler på parkeringsplassen, men jeg så ikke folk før omtrent helt ute ved Bymarka. Da kom det en kar i mot.
At våren er godt i gang, kunne jeg se på bjørkene. Noen sto med fullt bladverk, andre bare med museøre. Og endelig var det også blomster.

Det var hvitt av hvitveis enkelte plasser.

Forrige gang jeg gikk denne turen, prøvde jeg å gå så kjapt som mulig. Skikkelig teste formen, og finne ut hvor jeg ligger i forhold til tidligere år.
Det går senere, omtrent 10 minutter på denne turen. Og dagens tur viser at forskjellen mellom å gå på for fullt og å ta det med ro er omtrent de samme 10 minuttene.

Det er adskillig lettere å ta det med ro - og så lenge det utgjør bare noen minutter, er et vel ikke noen grunn til å gi på hele turen...
Jeg kom med andre ord til bilen i god form, og klokka var bare noen minutter over ett.

En fin tur.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar