31 mars 2012

Resasteinen Lifjell rund Lørdag 31. mars 2012

Jeg hsdde egentlig innstilt meg på å gå til Blåfjellenden i dag - lørdag, men det ble endring i planene.
Jeg vurderte Bynuten, men fant ut at jeg ville ta en tur rundt Resasteinen/Li. Delvis på grunn av at jeg mente det kunne være is på Bynuten, men også fordi jeg ikke hadde gått runden rundt Resasteinen/Li i år.
At det var sol fra skyfri himmel gjorde det ennå mer atraktivt å gå denne turen.
Fra toppen av stien opp mot Resasteinen


Det trakk litt, og det var ikke mer enn 4 grader, så jeg hadde noe på hendne og hadde med lokket. Men turen gikk i bluse og skjorte, selv om det ble kaldt på toppene,

Jeg startet sent, og i det fine været var det alt en god del biler på Dale. Lett og tørt å gå. Jeg så spor oppover, og tok igjen tre jenter ved Resasteinen.
Det var ikke langt oppe i bakken jeg skulle, før det var hardt og is på pyttene.

Jeg tok det med ro oppover bakkene mot Lifjell. I le for vinden, var det vårstemning. og oppe på toppen var det en del folk, Noen til hest.

Legg til bildetekst


Rett ved huset var det hestehov i blomst,

Det gikk lett ned bakken  - den er adskillig lettere nedover enn opp. Etter Einerneset gikk det litt tungt. Jeg burde muligens ha stoppet for litt drikke og en matbit.

Innover mot Dale er det opp og ned, og spesielt den siste bakken opp fra Revesdal krever mye.  men jeg kommer jo fortsatt opp.

Og, jeg har muligens nevnt det tidligere, - det var fint vær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar