18 mars 2012

Lifjell lørdag 17. Mars 2012

Lifjell lørdag 17. mars
Det var egentlig meldt bra vær lørdag, men på morgenen var det yr og regn. Og det hadde regnet godt om natten..

Jeg var opp tidlig lørdags morgen,. Barnebarn er ingen tålmodig rase.

Jeg var klar til tur tidlig, men tok ikke ut før rundt 10:30. Det var kun en bil på Dale.

 Det var spor utover, men jeg så ikke folk før etter toppen. Nede var det yr og regn og det ble en våt tur. Langs sjøen var det enkelte bjørkebusker som hadde fått "museører", og det vil ikke ta mange dagene før det er grønt.
Fra Bymarka og oppover lia kom tåken tettere og tettere. Fra skogkanten og til jeg var nede i Revesdal var tåka tett. Ikke mer en ca 10-20 meter sikt. Det er ikke ofte jeg har vært ute for tykkere suppe.

Rett nedenfor toppen, ved myra, hørte jeg stemmer i tåka, og ble tatt igjen av tre gutter på joggetur.
Vi holdt samme fart ned til den “fordømte bakken”, men her sprang de for fra meg oppover lia.

Jeg møtte noen folk i lia ned mot Dale. Det var en del biler på parkeringsplassen da jeg kom ned.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar