01 april 2012

Lifjell Søndag 1. april 2012

Vinteren var ikke over. Jeg mente det burde være mulig å komme opp på Bynuten i dag - søndag. Men på parkeringsplassen var det 2-3 grader og snø/sludd.
Jeg møtte en tysker som jobbet på Konserthuset. Han hadde snudd ved fossen. Fra der og videre var det glasert. Med nysnø på toppen, blir det lite koselig.
"Lyseveien" oppover fra parkeringsplassen på Seldalsheia

Jeg snudde og kjørte til Dale.

På Dale var det ikke mange bilene. Det yrte/regnet store deler av turen, og jeg var våt fra Bjorhamn.  Det gikk ikke fort. Det hadde muligens noe med langturen i går å gjøre.

Grønn bjørk

Forrige gang var bjørkene så vidt grønne, i dag var de nesten utsprunget.



Det kan ikke ha regnet mye, for det var forholsvis tørt enkelte plasser.  Det var antydning til sol, så jeg prøvde å ta av jakken. Da kom regnet.

Det var spor etter folk utover, jeg trodde jeg ville ta de igjen, men det gjorde jeg først helt oppe på toppen. Det var tre karer. Han ene kom etter meg ned bakken mot Dalevann, Han skulle til Austrått. De to andre gikk ned raskeste veien. Jeg traff faktisk ingen andre enn disse tre på hele turen. 
Så dårlig var ikke været, men de som ville på tur denne uke gikk vel på lørdag i finværet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar