27 desember 2012

Revestranden lørdag 22. desember

Lørdagstur langs stranden.

Det ligger fortsatt snø og is de fleste plassene. Jeg forsøkte å gå fra Hå, men ga fort opp det forsøket. Jeg kjørte til Friluftshuset på Orre. Det var en god del is på parkeringsplassen og på veien, men fullt mulig å komme ut på stranden uten å brekke verken armer eller bein. 
Det var fortsatt frost i bakken, og det var derfor best å gå litt inne på stranden. Mesteparten av isen og snøen var vekk. Det var det nærmeste asfalt jeg har vært på stranden noen gang.  Jeg gikk først til Orre-elva, og så tilbake og videre mot Reve. Det var ikke mange ute å gikk en lørdag rett før jul. Men med litt sol og lite vind, var det en bra erstatning til den vanlige turen. Men jeg savner litt mer fjell, selv rundt Lifjell hadde vært bra nå.
En kjapp oppmåling på kartet gir ikke mer enn ca en mil frem og tilbake. Når turen tar opp mot to timer så går det ikke fort, men jeg får håpe at det er lenger enn det jeg målte.
Turen lørdag var likevel bra. Det var bare å komme seg ut, for det ble meldt skikkelig vind og regn til søndagen.
Om det ikke var folk, så var de gode forholdene brukbare for hester. Det var spor av sulkyen hele veien, og nesten nede ved Reve traff jeg på hesten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar