11 januar 2022

Kort tur i godt selskap.

Sammen med Sigbjørn fra Sele til Helletø.

De små daglige turene kan også bli kjekke og flotte turer – i godt selskap. Jeg hadde i utgangspunktet barer tenkt meg en tur fra Sele til Hellestø og tilbake. En tur som normalt tar en time og et kvarter og som er litt over 7 kilometer lang.

Dette er turen jeg pleier å gå når jeg ikke skal på tur med sekk og stokk – og fullt utstyr. Her er det bare å ta på enkle klær, lette sko og ellers bare ta avgårde. Det er en kort kjøretur og som oftest greit å finne parkeringsplass.

Det var ganske mange biler på Sele, mer enn det pleier å være- Jeg kikket etter om det var «kjente», men uten å se noen.

Det var kjekt å være på en tur i tørt og fint vær. Bakken var fri for alt som minner om vinter, og sanden var fortsatt hard og fin. Det var lett å gå.

Det var noe kjent ved en kar som gikk litt lengre framme. Karen gikk inne i sand-dynene, og jeg på god sti. Jeg mente det kunne være Sigbjørn, og satte opp farten. Etter en stund klarte jeg ¨komme så pass innpå at jeg kunne rope.

Det var selvsagt Sigbjørn som også var ute på en kjapp tur i det flotte været. Vi tok selvsagt følge videre.

Det er litt merkelig. Nok så mange ganger den siste tiden har jeg eller Bjørg Marit og jeg tatt ut og truffet på Sigbjørn og Anne Lise eller broderen, og fot flott – uventet – følge på turen. Det skjedde altså nok en gang.

Vi gikk til endes av stranden helt inn mot Hellestø. Vanligvis går jeg, ofte sammen med broderen, tilbake samme vei som nordover. De 7 kilometerne er en helt grei tur.

Sigbjørn ta som oftest inn til parkeringsplassen ved Hellestø og tilbake inne i landet, bak sand-dynene. Vi tok inn og fulgte den vanlige ruten til Sigbjørn tilbake. Det gjorde turen akkurat så lang at den kan bli med i loggen. Tilsammen ble det litt over 8 kilometer.

Vi fikk en grei tur sørover, med sol i øynene og lite vind. Det var virkelig en dag å ta på tur. Dagen etter skulle det igjen bli dårlig vær.

Det ble en kjapp tur tilbake. Fortsatt var det mye folk ute på tur, men det er så pass med plass, at vi kunne holde avstand.

En kjekk men flott tur i godt selskap. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar