06 mai 2012

Bynuten lørdag 5. mai 2012

Noen burde ta et ansvar. Værmeldingen stemmer ikke altid helt. Lørdag ble det meldt om nedbør og sol, og det stemte, men det ble mer vind og kaldere enn hva jeg skulle ønske...

Jeg hadde regn på ruta innover mot Høleheia. På parkeringsplassen var det en del folk fra Norsk Folkehjelp. De skulle ha en øvelse.


Jeg ble litt skeptisk da det lå litt nysnø alt ved leet i bakken. Det var en del folk på vei oppover, og jeg gikk forbi to voksne og to jenter ved fossen. De vvar på vei nedover. Øverst det stien tar ut mot varden, gikk jeg på en gjeng med en hund, og det satt to damer ved varden. Damene skulle ned den andre veien.

Det var egentlig bra forhold oppover omtrent til fossen. Det var tørt og greit å gå. Over fossen var det vinter med snø og haggel.

Utover mot toppen, i motevind, var det kaldt.

Det var ikke helt den store utsikten, men litt spesielt i det skyene løste seg opp nedenfor toppen.


Jeg tok bare en kort stopp, og gikk så nedover. Jeg så gjengen fra skaret i det de tok over fossen. Jeg regnet med åta de igjen, men det gjorde jeg ikke før helt nede ved Trodlabærtjørn.


Jeg hadde forsøkt å holde et jevnt tempo, og det fikk jeg igjen for opp den siste bakken, som gikk skikkelig bra.  Tillogmed sprinten opp til veien fikk ikke hjertetrytmen helt til topps.

En bra tur ned mot bilen, og jeg var langt fra "kjørt".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar