01 mai 2012

Fidjadalen - Huldrehaugane mandag 30, april - 1. mai

Mån
Det tok litt tid før værmeldingen bestemte seg for når det ville bli fint vær.
Jeg planla den årlige turen inn til Huldrehaugane denne helga, men jeg ville vente med å bestemme tidspunktet til værmeldingen hadde bestgemt seg.

De lovet regn på søndagskveld - natt til mandag. Jeg hadde mulighet til å ta mandagen fri, og slik ble det. 

Det var overskyet hele dagen og den solen som ble meldt, holdt seg bak skyene. Jeg hadde ikke hastverk med å komme avgårde. Startet jeg
tidlig, så ble det bare flere timer ved telte, og ikke så mye å gjøre- Litt kjedelig....

Denne gang tok jeg med radio, og selv om den ikke fungerte særlig bra, så ble det til at den sto på.

Det var ikke mange biler på parkeringsplassen  da jeg startet, og over fossen var det ikke en kjeft - ikke så underlig på en vanlig arbeidsdag.
Det var spor fra helgen innover, og de fortsatte forbi Huldrehaugane og videre innover mot Grønatjønnet.


Det  var ikke snøflekken i år, men bjørka var ikke sprunget ut, selv om de fleste trærene hadde fått "museører". Det var fortsatt fuktig i marka. Jeg la teltet oppe på en liten forhøyning. Som vanlig må jeg flytte litt på liggeunderlaget for å finne en god plass.
Nedover ånå rett under Månastødelen

Etter middagen ble det sudoku, som jeg ikke fikk til, Pepsi Max og tørket frukt til kvelds.

Jeg var på tur både lørdag og søndag, og med mandagens tur i beina, ble det en natt med såkaldt "restless legs". Noen timer søvn blir det uansett.
 Jeg var ute en tur i 7 tiden, men la meg nedpå og sovnet til 8.

Det er en egen stemning på soloturer. Selv om det kan bli "rolig", så blir det tid til virkelig å bli kjent med naturen.

Mot Mån

Og naturen i Fidjadalen er imponerende, vel egnet til soloturer.

Sol og bra temperatur fra morgenen av. Jeg laget frokost - speilegg og brø, og tok det med ro.  Men det går enklere å pakke med øvelse. 

Jeg var på vei tilbake i 10 tiden. Møtte selvsagt ingen så tidlig. Først helt nede ved sletta på Mån traff jeg folk.

Leirplassen ved Huldrehaugane

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar