15 april 2012

Bynuten Lørdag 14. april 2012


Varden på Bynuten

Jo takk endelig ser det ut som det skal være mulig å få tatt turen til topps.
Etter noen mislykkede forsøk de siste ukene, så det ut som om det ikke ville være noe i veien for en tur til toppen denne helga. Værmeldingen var bra, og det var forholdsvis tørt.
Jeg fikk en rolig morgen hjemme, og pakket og gjorde alt klart i god tid. Det var ikke mer enn 4 5 grader hjemme, og nær 3 på parkeringsplassen. Det var en del sorpe og oppover, og det ble ikke bedre etter hvert som det kom snø og haggel. Jeg tror ikke værmeldingen hadde forutsatt det...

Mot Oltedal


Jeg var helt alene på parkeringplassen. Det kom et par på sykkel nedover lyseveien.  Det hadde i hvert fall vært øverst før de snudde. Det hadde vært en del oppover på fredagen.

Jeg ga litt på oppover bakkene, og fikk betale for det i den lange bakken opp mot fossen, Da kjente jeg melkesyra i beina. Fra fossen og videre prøvde jeg å holde et jamnt tempo til toppen. Øverst var det skodde som kom og gikk. Det var også noe snø i  fenner.

Det var ikke frost, og hadde heller ikke vært det den natten. Jeg tok ikke lange stoppen, men begynte å gå nedover nesten med en gang.  Nede ved tjernet var det fortsatt litt igjen av fonna, men ellers så var snøen borte,

Det kom snø på vei nedover, og det ble bare mer sorpe og glatt. Det gikk likevel forholdvis greit.



Nede ved Trodlabærtjønnet var det en gjeng som fisket, og jeg traff et par i bakken. Utenom disse var det ikke mange på tur den dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar