23 april 2012

Bynuten søndag 22. april 2012



Da ble det samme turen både lørdag og søndag. Men å kalle det "samme" turen er litt feil. Lørdag var det bra turvær. Søndag var det litt yr og regn sort sett hele turen. Det var så mye nedbør at jeg hadde på jakken, men åpen. Hetta var bare på i noen små omganger.

Jeg snakket med "broderen" i telefonen, og vi ble enige om at jeg skulle kjøre for å spare noen minutter. Jeg var nede hos ham ca 10:30.

Det var ikke mange bilene på parkeringsplassen. Vi kunne se et par partier øverst oppe på veien. De første tok vi igjen litt ovenfor porten, og de andre nede ved vannet.

Vi holdt en javn fart oppover, men med våte steiner og sleip sorpe, går det senere enn når det er tørt. Vi prøvde å unngå å komme helt opp i puls. Litt ble det, men ikke så mye at det gjorde det vanskelig å holde tempoet.
Nede var det nesten vindstille, og den vinden som var, kom fra vest. Oppe blåste det noe mer, og vinden kom fra øst. Vi kjente ikke så mye til vinden på vei mot varden.  Etter en liten pause på toppen, snudde vi og fatt på turen nedover. Da fikk vi vinden midt i fleisen, og den var kald. Det kan ikke ha vært mange gradene over null øverst. Men det var nesten tørt.
Mot Epedalen
Vi traff fort de vi hadde passert nede ved vannet. Vi taff de to "damene" med 5 jenter rett under fossen. Jentene var ikke over 7 år. Det bra gått å komme så langt på den tiden. Og de skulle til topps. Vi stoppet og pratet litt med både voksne og jentene.

Nedover traff vi på noen, men ikke mange. Alt i alt, og på tross av nedbøren var det gode forhold og det ble en kjekk tur ned.

Bynuten to dager på rad er god trening. Det går lettere nå enn på første turen i år. Jeg har ikke ofte kjent melkesyre i beina oppover, men det gjorde jeg på de første turene. Denne turen viser vel at vi begynner å "tillpassse" oss langturere igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar