23 april 2012

Bynuten lørdag 21. april 2012

Det var meldt brukbart vær lørdag.  Jeg vurderte andre steder, blandt annet Fidjadalen, men andre ting må også av og til prioriteres.  Jeg kom tidlig i gang, og var på vei før 10. På parkeringsplassen var det bare en bil utenom min.
Ikke mye vår så langt

På grunn av årsmøtet i STF hadde jeg ikke trent siden tirsdag. Det kunne merkes. Det var plutselig overskudd, og jeg måtte holde igjen oppover bakkene helt i starten. 55 minutter til pallesteinen er egentlig ikke noe å skryte av,  og 1 time og 25 til topps har jeg gjort mange ganger. Men i det siste så må jeg ta til takke med at det nok går senere etter hvert.
Fra "fossen" og vestover
Det var forholdsvis tørt oppover, og ikke mye sorpe. Helt oppe mot fossen var det litt nysnø i søkkene, og det lå fortsatt noen fenner i lia. Oppe på flaten over fossen var det en hel del våte spor etter dyr, men jeg kunne ikke se noen.

Det var ikke mye igjen av fonna langs vannet, men jeg måtte et par steg over fonna. Øverst var det litt trekk og kaldt. Det ble ikke lange stoppen, men tid til litt saft og en kikk rundt.
Nedover gikk det lett på tørt fjell. Jeg kom under fossen før jeg traff folk. Tilsammen møtte jeg 10 stk i 5 partier. Med det fine været som var på lørdag, så burde det ha vært flere folk på tur.

Nedover er lettere enn opp, Med tørre steiner og lite sorpe, fikk jeg bra "betalt" for å ha tatt det med ro oppover. Det gikk kvikt ned.
Høle fra Lyseveien

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar