29 april 2012

Bynuten lørdag 28. april 2012

Det måtte bli Bynuten også denne lørdagen. Været var nydelig, selv om det ikke var spesielt varmt. Jeg startet hjemme på normaltid, og kom derfor igang "tidlig". Det var 5 biler på parkeringsplassen, og det var alt en del folk på vei innover.  Bonden holdt på å spre kunstjødsel, det luktet sterkt oppover Lyseveien.

Jeg så ingen innover vannet fra toppen, men tok fort igjen to "mødre" og to jenter. Jeg møtte en (etter min mening) eldre herre rett før toppen. Han på vei ned og jeg opp. Det satt også to yngre menn på toppen.  Jeg hadde en liten prat med disse og en liten klunk (alt for varm) saft, og før jeg tok fatt på nedturen.

I den lille dalen før skaret, tok jeg igjen den eldre herren. Han hold på å fortsette rett frem i den lilledalen, Vi hadde følge et lite stykke ned til Svartdalen.

Rett ved fossen så jeg "mødrene". Jeg stoppet for en liten prat. De hadde ikke vært på Bynuten før. Jentene var 9 og 7 år, og de holdt en respektabel fart oppover. De kom nok til topps den dagen.

Jeg møtte en del folk, og noen var utenlandske. Det var 10 biler da jeg kom ned.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar